måndag 22 augusti 2016

En blöt resa

I dag på morgonen kramade jag Jonathan hejdå då han gick till skolan tillsammans med de andra han bor med. Sedan började jag min egen vandring mot tåget, mot Helsingfors. Två och en halv kilometer, visst inga problem. Men det ösregnade. Då jag steg på tåget var jag seriöst så blöt som jag inte varit på länge, man kunde vrida vatten ur mina strumpor. Som tur hade jag ju alla mina saker så jag kunde byta till torra strumpor. Hoppas bara att mina skor hinner torka tills jag kommer fram till Helsingfors. Ja, så nu sitter jag alltså på ett tåg, och åker den resan som antagligen kommer bli alltför bekant. Har kollar klart OS finalen i hoppning, verkligen en tävling värd att se, får sådan lust att rida själv så som tur har jag två lektioner inbokade på torsdag.

Från artikeln jag skrev inför Seahorse Week

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar