lördag 13 augusti 2016

Fina P

På torsdag hade jag säsongens första ridlektion. Fick sitt upp på Patsy igen, märkte nog att jag saknat henne. Först var hon lite fjantig som vanligt, ville inte alls riktigt och var till och med lite lat. Hon tyckte nog att det var riktigt tungt att komma tillbaka från semestern. Så efter en stund tog jag spöt i handen och förvandlingen var nästan skrattretande. Jag vet inte om det sitter i mitt eller hennes huvud men det räckte att jag hade det i handen så började hon sköta sig och gick sedan mot slutet av lektionen riktigt fint och avslappnat trots att vi red ute där hon oftast är väldigt spänd. Det är lite jobbigt då jag mitt eget spö är för långt för att använda på henne och om jag har det blir hon bara irriterad och spänd. Så det kräver oftast att det vid planen eller i stallet fins ett i pysslig längd. Men så är det när man börjar rida en liten häst, mitt spö var perfekt då jag red Galant.

Hälsade på G igår också

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar