söndag 28 augusti 2016

En drömtjej

Jag svävar fortfarande lite omkring på rosa moln efter torsdagens ridlektion med fina lilla P. Hon hade varit ute i terrängen föregående timme och ridläraren hade haft henne som häst. Hon var helt enkelt suverän, uppvärmt och villig. Kan inte säga annat än att hon gick som en dröm. En gång spände hon sig ordentligt en stund men resten var hon så fin som hon aldrig varit. Lilla hästen så fin.

Red sedan efter det en hopplektion igen, på Cassu igen. Fick lite bortom då ingen tydligen hade gjort i ordning honom trots att jag skrivit och bett om det. Förra gången fungerade det men inte nu... Slängde sedan på utrustningen på under två minuter tror jag. Lektionen var sedan riktigt bre. Cassu är ju trevlig, hoppar bra och kan bli lite ivrig så där finns att göra med att hålla in och så. Men av någon anledning finner jag ändå honom lite tråkig. Han går fint och är rolig att rida och så men på något sätt saknar han lite personlighet. Och jag rider hellre en häst med lite mera personlighet än talang. Han var dessutom ganska jobbig då han rycker i tyglarna väldigt mycket så det blir tungt att sitta utan att ryckas fram av honom hela tiden. Men ja, riktigt trevlig lektion var det också.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar