lördag 13 augusti 2016

10 000 om dagen

Jag har en ny app, en stegmätare. Jag har hur många gånger som helt testat diverse olika stegmätare, men de första dåliga skilda apparaterna var jobbiga att använda, mätte steg på bara ena benet och så vidare. De fungerade med skakningar. Men alltså denna app fungerar verkligen bra. Du behöver inte ha den öppen eller någonting, den mäter vartenda steg du tar och registrerar det. Men ja du måste ha telefonen med dig för att den ska registrera, det är trots allt inte magi. Men oftast har i alla fall jag det och det är suveränt. Det började med att jag läste att man ska gå 10 000 steg om dagen för att må bra och att denna mängd steg om dagen gör stor skillnad för kroppen. Jag hade ingen hum om hur mycket det är, och jag tycker faktiskt det är riktigt roligt att följa med.

Så ser det ut i appen, i mitten antalet steg du gått, under hur många procent det är av ditt mål. Sedan tar den även upp hur lång sträcka det är och hur länge du sammanlagt gått. 

Så kan du gå tillbaka till olika dagar och se hur bra du lyckats. Här är en dag då jag lyckades med målet. 10 000 steg är drygt 7 kilometer, men man tänker inte på det så då det hela tiden samlas steg.

Är det lätt eller svårt att få ihop till denna mängd steg. Jag ska inte ljuga, 10 000 är ganska mycket, fast ändå inte. En vanlig dag på jobbet nu under sommaren gick jag ungefär 2 000 steg till exempel. Och det känns ju ganska mycket då jag ändå mest sitter still, och det är ju en femtedel. Men jag medger nog att utan en promenad når jag inte upp till det. Nu då jag har Vili samlas stegen hur lätt som helst, och är jag på stallet är det inte heller svårt. Nej den mäter inte då man rider men man går ändå en hel del runt omkring där. Jag är lite ledsen över att jag inte hade telefonen på mig då jag bar hinder på torsdagen, där skulle det ha samlats steg. I Hangö försökte jag om jag inte tog en springtur att ta en promenad, och kunde ju då kombinera det med att vara på Pokémonjakt, smart eller hur. Jag försöker verkligen gå dessa steg varje dag, appen heter så enkelt som Steps.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar