torsdag 14 juli 2016

Uppdrag som ingår i ens intresse

Det finns roligare och mindre roliga uppdrag att åka på, självklart. Och även om jag tycker det är roligast att åka iväg med bilen till ett ställe för att göra en grej är det roligaste finns det de där uppdragen som känns lite extra roliga. Sjöräddarna var en sådan grej, och på måndag fick jag göra någonting som jag brinner ännu mera för. Jag fick skriva om hästar. Om trafiksäkerhet med hästar, så jag fick tala med olika hästmänniskor och dessutom skriva om ett viktigt ämne. Och på eftermiddagen fick jag dessutom köra till ett stall i Sjundeå för att knäppa bilder till artikeln. Att stiga in i stallet, se hästen som stod uppställd i gången och hälsa på den blyga stallshunden gjorde mig riktigt glad den dagen. En dag då jag annars inte var på bästa humör. Sådant är riktigt roligt att skriva om. Hästen Topi var galet söt och jag kände mig verkligen hemma i miljön även om jag hade kameran samt block och penna med mig. Börjar kännas det här att jag inte suttit på en häst på en månad. Hoppas att det blir ändring snart...

Artikeln hittar ni här

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar