tisdag 5 juli 2016

Första kvällsturen

I dag har jag min första kvällstur, vilket betyder att jag börjar klockan 13 och slutar 20.30. Jag har tagit en lugn morgon och förmiddag, passade på att gå och klippa håret, klippte bort en hel del men någon större skillnad är det ju inte förutom att det är lite kortare. Frisören ville dessutom fläta mitt hår, vilket hon fick men nej det blev inte bra. Jag såg verkligen korkad ut och framifrån var det inte snyggt. Så jag tog upp den så fort jag kom hem, skulle själv ha kunnat fläta så mycket bättre.

I dag ska jag börja arbetsdagen med att intervjua en städfirma och åka med på ett hembesök då de städar. Ska dessutom få jobba från Hangökontoret hela dagen i dag. Så skönt, ska röra mig enbart med cykel i dag har jag tänkt. Det ingår ingen matpaus i kvällsturerna så de är en timme kortare än vanliga turer, ja jag vet att den där timmen går åt till att äta men det känns ändå skönt. Ser fram emot min första kväll, har dessutom fått instruktioner att om det inte händer någonting så behöver jag inte sitta hela tiden utan kan gå tidigare. Så vi får se. Ensam på redaktionen, spännande. Nu ska ja äta räkor och klyftpotatis till lunch, kanske min favoritmat. I alla fall det jag kan laga själv.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar