lördag 16 juli 2016

Hemma

Det här veckoslutet spenderar jag hemma. Hemma som i stan, Helsingfors, min hemstad sedan snart ett halvt år. Det är inte det att jag inte trivs i Hangö eller i Porkala, Porkala är där jag trivs bäst. Men nu är det faktiskt skönt att vara här hemma. Min egen säng, mitt rum och mina saker. Att jag kan tvätta ordentligt, ordna saker utan att behöva köra omkring hela veckoslutet som en galning. Kände lite att det här veckoslutet vill jag vara på ett och samma ställe, ta det lugnt och ändå få lite ordning på saker. Jag ska byka, gå igenom papper och räkningar och så, kanske ta en sväng in till centrum. Måste göra det antingen i dag eller i morgon, min byxor blev typ förstörda i tvätten då mamma tvättade dem med en matta, så jag måste köpa nya byxor. Det är inte farligt, var billiga men bra byxor och mamma betalar dem så jag tar en sväng till Gina Tricot någondera dagen. Det är lite löjligt men deras byxor sitter bra och är sköna, lite stretch men ändå jeans. Blir tror jag två sådana par under veckoslutet, i olika färger. Och så ska jag gå ut med Chili och läsa min bok. Ingen stress med andra ord.

Skönt att vara hemma hos henne också. Får inte henne att äta syrsor men mjölmaskar hade hon ätit ganska duktigt förra veckan. Lämnade ett fat åt henne och nu fanns ara några kvar. Den dieten går hon på nu.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar