fredag 15 juli 2016

Halva praktiken

I dag då jag körde ut från gården på Västis kunde jag faktiskt tänka att nu har jag jobbat halv min praktikperiod. När jag tänker på att jag faktiskt redan varit där en månad känns det helt sjukt. Jag som tycker att jag började just. Jag har kommit in i rutinen men det tar faktiskt ganska länge för mig att bli helt van, blir knappast det på dessa två månader. Men vad har jag tyckt då? Jag trivs galet bra! Ibland har jag lite för lite att göra, men varje dag har jag ju någonting. Jag har insett att jag nog skriver lite för snabbt för att verkligen få en hel dag att gå åt på en grej. Eller visst om jag gör en stor artikel, med ganska lång väg till stället och sedan intervjuar länge och så men nej. Efter jag tagit reda på fakta, intervjuat, skrivit rent mina anteckningar tar det oftast under en timme att skriva ihop allting. Jag vet faktiskt inte, skriver andra långsammare eller är det så här för alla?

Det roligaste är absolut att åka iväg någonstans, intervjua och få veta om intressanta grejer. Listan med de roligaste grejerna jag gjort toppas av sjöräddarna, hästar i trafiken och Hangöregattan. Att se fram emot resten av sommaren har jag åtminstone Sea Horse Week att se fram emot. På tal om den förresten, vi diskuterade den på en lunch här om dagen och jag berättade att jag antagligen ska skriva om den och så gled vi in på det att hästarna verkligen bor på min bakgård och att om jag inte skulle skriva så skulle jag oberoende vara där och kolla. Så fick jag höra att ja då skulle du ju kunna freelanca i stället. Jag hade inte tänkt tanken faktiskt, men det är väl bara att vänja sig vid att det kommer att vara realiteten. Men det skrämmer lite också, för jag vet ju inte alls hur man gör. Hjälp!


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar