fredag 22 juli 2016

Sommarens godaste snacks

Jag måste tipsa om någonting som jag tycker är riktigt riktigt gott. Och jag äter det alltid emellanåt som efterrätt eller kvällsmat nu då jag inte äter socker. Nämligen frysta frukter. Det är typ det lättaste, men såå gott. Smakar som isglass men godare typ. Vindruvorna är min favorit, de får en alldeles underbar konsistens då man fryser dem och så är de riktigt riktigt goda. Jag har inte testat annat än vindruvor, banan och vattenmelon men alla är väldigt goda så jag förstår inte varför det inte skulle vara gott med andra frukter också. Kan tänka mig typ ananas och kanske äpple till och med. Har ni testat? Och vilka frukter i så fall? Om inte, så rekommenderar jag. Skär i passliga bitar och lägg i påsar och in i frysen. Vindruvorna går på typ en halv timme då de är så små. Vattenmelonen kan man skära till små tunna klyftor så blir de nästan som en glass till och med. Mums!




Vanligtvis äter jag dem direkt ur påsen men lade dem i en skål nu för lite finare bilder.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar