lördag 9 juli 2016

Om tre veckor sitter de på min näsa

I dag gjorde jag försök nummer två till glasögonbutiken. Tillsammans med Stina, hon visste en bra försäljare som skulle hjälpa mig. Vi provade väldigt länge och till slut fastnade vi för två par, om tre veckor är de klara och jag kan hämta dem. Orsaken till att de tar så länge är att det ena paret, det som jag valde först och som antagligen kommer vara de jag använder mest var slut, alltså bågarna. Så de hade det enda paret kvar, jag fick alltså det som varit i butiken. De bågarna måste skickas till fabriken och så vidare. Men jag är i alla fall nöjd att jag bestämt mig och köpt dem. Nästa steg blir att vänja mig vid dem och sedan med linserna.
Dessa är de som jag fastnade för först. Blåa med vitt och rött inuti och vita "det där som går bakom örat".


Och det här är det andra paret, lite större och lite mera utstickande. Svarta med ljusrosa delar.


jag deltog även i en tävling, som jag ska berätta mer om sedan bara jag får det att fungera på riktigt. Hon i butiken försöker få mig att vinna en resa till Californien.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar