måndag 18 juli 2016

Åland väntar

I dag blev jag lite löjligt lycklig då jag fick arbetsturerna för augusti. Jobbar som jag sagt under Sea Horse Week veckoslutet i slutet på juli. Vilket betyder att jag egentligen borde ha ledigt fredagen efter det ledig. Men jag lämnade in en önskan om att få ha min lediga fredag en vecka senare. Den dagen som egentligen skulle vara min sista arbetsdag på praktiken. Och det ordnades, så jävla bra rent ut sagt. Och vet ni vad jag ska göra då? Jo jag ska åka till Åland, till Sottunga. Med Jonathan och Vili. Vi ska vara där en hel vecka, och skulle jag inte ha fått den här fredagen ledig så skulle vi ha missat två dagar av den vistelsen. Det började riktigt och pirra i kroppen och det kändes nästan som att jag om fyra veckor skulle resa betydligt längre bort och till ett betydlig mer exotiskt ställe än sommarstugan på Åland. Men den här sommaren är det faktiskt det som räcker för mig. Sällskapet är det bästa och det kunde ju inte passa bättre än veckan före Jonathan flyttar till Vasa. Ja, jag längtar!

För tillfället ser planerna ut så här. Onsdagen på praktikens sista vecka, 10.8 kör jag till Porkala efter jobbet. Ana och Pete har åkt på resa den morgonen så jag ska ta hand om Vilson. På torsdag kör jag från Porkala till jobbet och tillbaka, en jobbdag med långa resor. Så tidigt på fredag morgon åker vi för att ta färjan klockan 9, och så är vi framme ungefär klockan 14. Planer där har vi inga och på torsdag eftermiddag tar vi färjan klockan 17 och är på fastland vid 21. Det blir en sen kväll men det är dagens enda färja och på det sättet får vi nästan hela dagen där i alla fall. Om en månad, mitt enda ordentliga längre program och utflykt den här sommaren.

Min kompis

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar