måndag 25 juli 2016

Overkligt

Någonting hände igår. Jag har absolut ingen aning om vad. Min statistik gjorde en pik, en pik under ungefär en timmes tid. En pik som mångdubblade mina sidvisningar från det den brukar vara sammanlagt under en hel dag. Det syntes ingen annan stans än i siffrorna, inget inlägg var extra populärt, jag hade inte blivit länkad någonstans. Ingenting. Jag blev självklart otroligt glad, jag älskar det de få gångerna som det händer. Saken är bara den att jag inte förstår ett skvatt. Jo jag vet att mina bokinlägg brukar vara populära men aldrig aldrig så där. Men tack så otroligt mycket alla som klickade in sig på min blogg, varje besökare betyder otroligt mycket för mig, fortsätt gärna så!

När jag är ute på jobbuppdrag stöter jag i bland på saker jag fotar helt för eget bruk. Bara knäpper en bild på det samtidigt som jag ändå har kameran framme. Oftast är det djur eller fin miljö.

Talade förresten just med en "telefonförsäljare" som jag vet att ringde från det företaget jag jobbade på förra sommaren. Hon sålde ingenting utan gjorde en undersökning, precis som jag gjort flera gånger. Om servicen på min bil. Även om undersökningen tog ungefär fem minuter hade jag inget emot att tala med henne, hon fick mera lön för att jag orkade svara på lite frågor om en sak där jag dessutom hade lite åsikter och de kommer att gå till företaget som reparerade min bil då den blev på vägen. Och jag vet ju hur det är att sitta där och gång på gång få svaret att personen inte köper någonting, även om man inte skulle ha någon som helst möjlighet att sälja någonting till den. det är kanske första gången som jag blivit glad av att tala med en telefonförsäljare. Och nej jag blev inte överlycklig men inte gjorde det ju mig någonting och jag vet att jag gjorde henne glad.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar