tisdag 12 juli 2016

Störigt #8

Dags igen, att ge världen lite fler saker att irritera sig på.

  • Folk som står för nära på träningspass. Under vanliga tiden på året då jag bor i stan går jag en hel del på gruppträningspass. Och ibland finns där de där personerna som inte fattar att man behöver eget utrymme då man tränar. Jo salen är full ofta och så, men om det finns plats någon annan stans kom då inte och ställ dig mellan mig och en annan person som redan har bara en meter mellan oss. Och så vill jag säga, jag var där först. Ta dessutom inte min plats, om halva träningspasset görs utan matta och man sedan hämtar mattan. Det är en regel att man inte flytta plats, där jag stod, där ska jag lägga ner min matta. Det har faktiskt hänt att då jag kommit tillbaka har platsen varit upptagen.
  • När nya böcker inte kommer ut på utsatta datumet. Har i snart två månader väntat på att boken "Glassvärdet" ska komne ut. Men datumet flyttas bara framåt hela tiden, och tydligen är det här väldigt normalt i bokvärlden. Men man tycker ju att de skulle kunna lära sig att hålla sig till deadline, eller lägga en deadline som går att hålla.
  • De nya smileyna i Facebookchatten. Vill bara säga att jag avskyr dem och att de är fula som stryk. Vad var det för fel på de smileyna som såg ut som emojis?
  • Lastbilar. På väg 25 kör jag nästan dagligen mellan Hangö och Ekenäs i sommar. På den vägen kör väldigt många lastbilar och långtradare. Jag hatar dem och de skrämmer mig. De är otrevliga att ha framför sig, för de får inte köra så hårt som jag. De är otrevliga att ha bakom sig, för de kör ofta väldigt nära och är gigantiska. De är otrevliga att möta för de är så stora och jag blir osäker och är rädd för att de ska få sladd, välta eller någonting annat.
  • Hastighetsbegränsningarna på väg 25. Ja en till om vägen, men det är så jobbigt att inte bara kunna ha på cruise controllern och köra på morgon och eftermiddag. Nej för att mesta vägen är det 100 km/h som är hastighetsbegränsning men ganska ofta finns det ändå små sträckor som är 80 km/h. Så man måste hela tiden hålla på och stänga av och lägga på farthållaren eller alternativt ändra hastigheten i den hela tiden. Det är ju jobbigt.
  • Blyghet hos bibliotekspersonal. Jag har aldrig riktigt fattat det här med att väldigt många som jobbar på bibliotek är riktigt blyga och knappt vågar tala då man frågar dem någonting. Jo jag förstår att en del som tycket väldigt mycket om böcker är tystlåtna och blyga, men hallå de här människorna jobbar ändå med kundservice. Och då måste man väl ändå kunna prata med kunderna.

Håller ni med? Vad stör ni er på?
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar