måndag 11 juli 2016

Hangöredaktionen

Förra veckan jobbade jag två dagar från Hangö, vilket var lite annorlunda än vad det normalt har varit under praktiken. Redaktionen i Hangö är väldigt liten, där sitter bara en person som jobbar för Hangötidningen. Ibland är där någon annan västisjournalist och skriver men. Det jag gillar väldigt mycket är att Hangö är så litet och att om jag vet att jag kommer jobba i Hangö så kan jag nästan garantera att det räcker med att jag tar cykeln. Jag cyklar till redaktionen hemifrån på några få minuter och ska jag ut på något uppdrag i Hangö rör det sig oftast inte om mer än lite på en kilometer, och det cyklar jag ju lätt. Problemet med det är ju att jag inte kan ha med lika mycket saker, jag kan inte för säkerhetsskull ta med rock i bilen eller så. Och vi ska inte tala om katastrofen då min tetermos läckte i min väska då jag hade den i väskan i cykelkorgen. Min väska ryms för övrigt inte helt och hållet i korgen och kameran måste jag slänga över axeln om jag har med den. Men annars fungerar det.

I Hangö måste man även gå ut någonstans och äta eller ha med någonting eget. Men då är det bra då man är bara två eller max tre på redaktionen, det är så lätt att fråga om den andra kommer på lunch och jag känner inte att jag behöver oroa mig över det, vilket jag gör ibland i Ekenäs om hur det blir med lunchen. Och den andra på redaktionen verkar också uppskatta sällskapet då hon oftast jobbar och äter helt ensam. Jag har jobbat där en kväll och alltså då suttit ensam, och jag måste medge att jag får betydligt mindre gjort om jag är ensam på redaktionen, än om andra jobbar runt mig. Men jag trivs i både Hangö och Ekenäs, båda har för och nackdelar tror jag och jag har ingen större betydelse var jag sitter och jobbar. Men skönt är det ju att inte sätta över en timme varje dag på jobbresor och vara hemma lite tidigare.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar