söndag 17 augusti 2014

Planering av bloggen

De flesta inläggen i bloggen planerar jag inte alls, jag bara skriver som det känns bra. Och oftast blir det bra. Rätt ofta har jag också en tanke i huvudet hur det ska bli innan jag börjar. Men sedan finns det de där dagarna. Då jag inte är hemma, då jag är någonstans där jag vet att jag inte kommer att kunna blogga. För de dagarna måste jag förbereda inlägg. Och dem planerar jag.
 

Jag har mitt söta Nalle Puh häfte. Som den planerare jag återigen är skriver jag ner alla planer för de här inläggen. Ibland även andra inlägg.


 Jag har en lista på inlägg som jag ska göra, men det har egentligen ingen skillnad när de publiceras, de är inte bundna till en viss tidpunkt. Som detta inlägg, det händer hela tiden, inlägget kan publiceras när som helst. Och sådana inlägg behöver jag för de dagar jag inte kan blogga. Idéer för sådana här inlägg skriver jag ner i en lång lista, vissa hålls på listan väldigt länge innan jag skriver dem, andra försvinner nästan genast. Och då jag har gjort det inlägget streckar jag tydligt över det i listan. Om det finns inlägg som jag måste fotografera något extra till skriver jag ner det också, hurdana foton och så vidare.


Ska jag ha ett inlägg med många bilder, och jag ska välja ut bilderna från många som liknar varandra så är det inte lätt att skilja åt dem i smått men skillnaden är betydlig i stort format. Då skriver jag ner bildens nummer då jag går igenom bilderna för att få just rätt bild uppladdat. Detta gjorde jag till exempel då jag hade mycket bilder på hoppande hästar från Sea Horse Week.

Nu vet ni lite mer om hur jag sköter min blogg och så vidare, hoppas ni uppskattade det och tyckte det var intressant.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar