söndag 3 augusti 2014

Harry Potter TAG

Hittar en fin video med en Harry Potter TAG på YouTube, och jag tänkte att visst kan ju ett fan som jag köra den på min blogg. VARNING! Spoilers kan komma så om ni inte sett eller läst Harry Potter och ännu tänker göra det, läs då snälla inte det här inlägget. För er egen skull.

1. Favorit HP bok?
Kanske trean, Fången från Azkaban där Harry äntligen får en släkting och så.

2. Favorit HP film?
Fenixorden, femman antagligen. Min lista hur jag väljer bort filmer som jag inte gillar lika mycket som den:

  1. Allt handlar egentligen bara om att lära känna karaktärerna, inget viktigt händer egentligen
  2. Skiträdd för basilisken
  3. Länge var trean den enda filmen jag inte sett, sedan såg jag den tusen gånger och nu har jag sett den lite för mycket, men gillar att Ron och Hermiones kärlekshistoria börjar märkas
  4. Lite samma att jag har sett den nästan flest gånger, och så klart Cedrik Diggorys död...
  5. Favoriten, kärleken börjar blogga på riktigt, allt börjar byggas upp för slutstriden och ingen för mig viktig karaktär dör, utom Sirius...
  6. Det är så hemskt då Harry och Dumbledoore ska hitta horrokruxen. OCH! Dumbledoore dör!!!
  7. Första delen gillar jag ganska mycket, utom att Dobby dör och ja andra delen, jag gillar ju nog slutstriden och så, men inget jag vill se om jag är ensam hemma en kväll och ja sedan det där med att Fred dör...
3. Boken jag tyckte minst om?
Tvåan, kan bero på att jag sett den filmen före jag läst boken, TYVÄRR!

4. I vilka delar grät du? För vad?
Minns inte allt men, Dobbys död, Dumbledoores död, Sirius död, Hedwigs död, FREDS DÖD! Då Ron blir tillsammans med Lavender. Det finns mycket som fått mig att gråta, gråter lätt.

5. Favoritkaraktär?
Fred Weasly

6. Vad skulle din patrons vara
En hund tror jag

7. Vad skulle jag välja om jag måste välja mellan återuppståndelsestenen, fläderstaven och osynlighetsmanteln.
Osynlighetsmanteln eftersom den inte direkt förstört någons liv.

8. Vilken av skådespelarna skulle jag villa träffa?
Rupert Grint som spelar Ron, ja jag vet jag är en av dem som gillar Ron mer än Harry.

9. Har jag spelat något Harry Potter spel?
Den flammande bägare på Play Station, aldrig kommit igenom det...

10. Vilken position skulle du ha haft i Quiddich?
Jag tror faktiskt jag skulle ha varit sökare, har på en förläggning spelat Quiddich och då var jag sökare, liten och snabb ni vet.

11. Är jag nöjd med slutet?
Ja rätt så, jag tycker dom hade kunnat döda någon annan än Fred, tvillingarna Weasly kan bara inte vara bara en... Och jag älskar inslaget 19 år senare!

12. Hur mycket betyder Harry Potter för mig?
Favoritfilmer, favoritböcker och en alldeles underbar historia att följa. Den har verkligen allt! Jag älskar Harry Potter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar