onsdag 6 augusti 2014

Bibliotek och barn

Nu börjar alla så småningom komma hem. En vecka kvar av sommarlovet för de som ännu går i sådan skola. Och vad gör Madde? Inte bloggar i alla fall. Nej det gör jag inte. Jag sitter och läser och så är jag på läger med små killar och underhåller dem. Och visst jag klagar inte, om jag kan få 8€/h och bara spela krocket, badminton och fotboll samt åka på några paddelturer tillsammans med Cappe, inte ens tillsammans med barnen och göra en elva timmars dag sådant. Bara att tacka och ta emot. Det gjorde jag igår, och imorgon blir det samma sak, fast med ännu yngre killar. Så då gäller det att läsa idag och på fredagen. Jag har faktiskt ett inlägg i huvudet, ska se om det blir till någonting. Och vet ni? Det här är verkligen första gången på riktigt många år som det inte känns så hemskt att sommarlovet tar slut. Jag menar visst skulle jag kunna ha ledigt länge till, inga problem. Men tänk så roligt ABI-året låret och om en vecka är det mitt ABI-år som börjar. Tältning på skolgården, få min egen etta att bråka lite med, ABI-kryssning och bänkskuddardag, få ABI-kläderna, få dekorera min overall (låter så dumt att säga alla dessa ord på svenska då man verkligen inte säger så någonstans i Finland!). Och så klart studentskrivningarna, jag fasar för dem men samtidigt har jag redan testat och kommit fram till att man inte dör av dem och ja, någon gång ska man ju ha dem och visst kommer det kännas skönt då de är över!


<3 : Madde

2 kommentarer:

  1. Och ta studenten! Det är nog en av dom bästa dagarna någonsin. ABI-året är helt bäst!

    SvaraRadera