fredag 29 augusti 2014

Konstig

Kanske jag bara måste inse att jag helt enkelt inte riktigt hinner blogga på torsdagar. Men jag hade ju i alla fall ridlektion igår, red Gallis men det enda ordet jag kan beskriva honom med igår var konstig. Det har så klart en förklaring, hästarna hade blivit vaccinerade och då kan de bli lite stela och konstiga och så vidare, och då sötnosen ju annars också är ganska stel påverkar en sådan här sak så klart honom rätt mycket. Han var liksom redan lite slö då vi gick från stallet och i början av timmen fungerade inget tyckte jag, det bara inte gick. Mot slutet kunde han lite slappna av men sedan igen i sista galopperna började han sticka iväg hela tiden, bara smällde iväg i så hög hastighet ur en vanlig galoppfattning. Och ja för att då inte tala om då vi skulle länga galoppen, tog sådan tid att samla tillbaka honom varje gång. Men söt var han ändå och speciellt i boxen efteråt då jag lite kliade honom på huvudet med en lite grövre borste. Han sträckte ut sitt huvud så långt han kunde och om jag höll borsten framför hans panna började han röra huvudet upp och ner så att det skulle klia honom där. Dog en liten söthetsdöd.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar