måndag 18 augusti 2014

Mina smycken

För några veckor sedan bestämde jag mig för att jag ska börja organisera upp mina smycken. Jag startade i ett kaos och nu är det snyggt och prydligt och så vidare. För hade jag precis allt som bara kunde hänga i mitt smyckesträd och resten i slängda i en låda och det som fanns i smyckesskrinen använde jag aldrig.

Jag bestämde att den här hyllan i mitt rum ska bli platsen för mina smycken. Och så här ser hela helheten ut, och snälla försök bara att skita i avmåkardockan, han ser skrämmande ut oberoende vilken ställning han befinner sig i och huvudet lycka alltid falla framåt så att han ser hängd ut, mysigt...

Den vänstra lådan tömde jag och hit lade jag alla smycken som har en egen ask eller påse. Oftast är det de lite finare smyckena som ligger i sådana här askar och de ligger i denna låda.

Längst till höger står mitt smyckesträd och nu har jag bestämt att där hänger bara armband, och bara armband som lätt går att hänga och är små.

Och ja, så hänger mina två vristsmycken där också

Det här finns bakom trädet

I asken har jag mitt långa armband man virar många varv runt armen och sedan örhängen som tappat sitt par, och även några andra örhängen som jag inte hittade en bättre plats för.

Och bredvid har jag två stora armband som inte ryms in i något så de får bara ligga där på bordet

Framför det mittersta smyckesskrinet ligger några burkar med örhängen och sedan en liten iittala ask där jag har lagt ett halsband i

Jag har i princip två större askar med knappörhängen, den ena är inne i lådan och den här ligger på bordet

På den här vasen har jag hängt små halsband, de måste vara för små för annars tynger berlocken så mycket att den inte hålls där

Och på insidan har jag mina hängörhängen

I det mittersta smyckesskrinet har jag på övre sidan en del stora armband och sedan lösa halsbandsberlocker



Och i nedre våningen har jag halsband som inte är i kedja utan kanske av naturmaterial eller i ett snöre eller lederrem eller så

I ett gammalt smyckesskrin som jag ärvt av min farmor har jag i övervåningen de få ringar jag har och sedan en del mindre halsband i kedja som inte ryms i vasen

Och i nedre våningen har jag stora halsband jag ärvt av henne

Mitt sista smyckesskrin har jag också ärvt av min farmor och där har jag i mitten broscher som jag ärvt av henne och i de fyra facken på sidorna hårda armband som är oböjliga och i ett fack har jag alla vänarmband som jag själv gjort och egentligen inte använder.

Så nu har jag alla mina smycken organiserade och snyggt och jag verkligen älskar mitt smyckesbord just nu!
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar