torsdag 7 september 2017

Vatten över huvudet?

Igår då jag först jobbade fyra timmar och sedan hade drygt två timmar föreläsning började jag verkligen fundera på om jag hade tagit mig vatten över huvudet den här hösten. Dessutom snackade alla om någon kurs i forskningsmetodik de skulle läsa och som var obligatorisk. Jag kollade upp kursen och fick lite smått panik då jag insåg att den går då jag ska ha kurs i översättning eller jobb, varje gång. Och under gårdagens föreläsning kom det så mycket information och frågor om ens kandidatavhandling. Frågor som föreläsaren verkade tro att vi hade svar på. Jag hade inte svar. Just inga svar om jag ska vara ärlig. Och just då kändes det verkligen som att det här kanske inte är rätt. Att gå 5-6 kurser den här hösten, jobba på två jobb och skriva kandidatavhandling. Det kändes tufft, verkligen tufft.

I dag känns det bättre. Jag har tagit reda på att eftersom jag inte tänker byta över till det nya kandidatprogrammet i samhällsvetenskaper (är ni intresserade av ett inlägg där jag förklarar det här lite mer ingående? Känns väldigt nischat men jag tror att det kan finnas flera som ändå är intresserade av att höra mina tankar om det), behöver jag inte gå den forskningsmetodikkursen. Och det är ju galet skönt! Och visst kommer jag att ha långa dagar, vara trött och utmattad men jag tror att det kommer att gå.

Jag får väl helt enkelt kolla lite, fungerar det inte får jag väl ta en paus eller säga upp mig från jobbet. Men samtidigt är jag lite taggad och känner ett driv för att få det här att gå ihop och fungera i höst. Jag har många gånger de senaste dagarna tänkt på att det skulle vara skönt att vara borta i Sverige på mitt utbyte nu och inte behöv ta allt det här ännu. Men nu är det så här och jag tror och vill försöka fixa det riktigt bra. Och att sedan åka på utbyte och veta att det är det enda jag har kvar och inte behöva komma tillbaka till en kandidatuppsats som behöver skrivas. Det måste ju vara nästan ännu skönare. Så vi får helt enkelt se hur det löser sig i höst.

(Av någon anledning vägrar min blogg nu ladda upp bilder över huvudtaget, så publicerar det här bildlöst och hoppas på att lösa problemet)
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar