fredag 1 september 2017

Back to work

På onsdagen var jag på arbetsskolning till Gainer, från och med nästa vecka kommer jag att börja ringa en kampanj för Finska missionssällskapet. Och då jag vandrade in genom dörrarna kändes för första gången i mitt liv som att jag på riktigt har en riktig arbetsplats, som inte bara är sommarjobb eller praktik eller så. Alla kände igen mig, hälsade och verkade glada att jag är tillbaka, det är en känsla jag inte upplevt tidigare. Jag kommer antagligen att jobba ganska mycket i höst, inte så lång dagar men Flera dagar i veckan nog. Men många gånger kommer jag att jobba några timmar på förmiddagen och några på eftermiddagen, och det känns kanske som det bästa lösningen, för att jobba väldigt många timmar i sträck på det här arbetet är riktigt tungt. Så att jobba två timmar på förmiddagen, sedan äta lunch och gå på föreläsning för att sedan komma tillbaka på eftermiddagen, det känns verkligen som någonting passligt. Men får säkert se närmare då kurserna börjar och hur tungt det sist och slutligen kommer att bli. Men lyckas det här bra och allt går enligt planerna i mitt huvud borde jag relativt lätt få det att gå ihop med flytt till egen lägenhet och eventuellt hyrhäst. Kändes i alla fall helt bra att vara tillbaka.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar