onsdag 13 september 2017

Älskar att kolla på böcker

De flesta vet nog att jag älskar böcker och att läsa och alltid har minst en bok på gång. Många vet också att jag älskar bokappen Goodreads och även sajter som erbjuder e- och ljudböcker. Och just på både Goodreads och dessa sajter för e-böcker är bland det bästa jag vet att bara surfa runt och kolla på böcker. Jag måste faktiskt erkänna att ibland gör jag det hellre än att verkligen läsa böckerna. Jag scrollar runt, kollar på böcker jag tycker ser intressanta ut, läser beskrivningar och recensioner för böckerna och lägger till dem i mina listor på böcker jag vill läsa.

Och emellanåt, eller ärligt sagt ganska ofta faktiskt gör jag det hellre än att läsa en bok. Jag vet egentligen inte varför men på något sätt tycker jag så mycket om att bara surfa runt, hitta nya böcker och sedan veta att listan över böcker jag vill läsa återigen blivit längre. För det känns skönt att då jag saknar läsinspiration veta att det finns en hel lista att gå igenom och kunna välja och vraka mellan. Om ni alls förstår hur jag menar. Hur är det med er? Gör ni också sådant här eller läser ni alltid bara?


Tack för bilden Jonathan
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar