måndag 11 september 2017

Födelsedagsfirande och kräftor

Den här helgen var jag i Vasa och igår vad det dessutom Jonathans födelsedag. Vi firade genom att ha kräftskiva med hans vänner i Vasa på lördagskvällen. Jag älskar ju skaldjuroch säger aldrig nej till en kräfta och även om jag inte känner hans vänner där jättebra ännu har vi redan träffats några gånger och det var en riktigt rolig kväll. Vi sjöng och åt och skrattade. Något nattliv i Vasa den här gången blev det dock inte för min del då både Jonathan och jag inte kände oss jättetaggade. Och jag måste faktiskt säga att jag är lite så. Från en hemmafest känns det ofta ganska jobbigt att ta sig vidare någonstans för min del, och överlag att byta festställe tycker jag inte jättemycket om. Festar man på samma ställe kan jag ganska lätt hålla på länge men ska man byta ställe och så blir det lätt att jag hoppar av i något skede. Och därför tycker jag till exempel väldigt mycket om att våra sitser och efterfesten till dem hålls på samma ställe. 


Så glad att han gick med på att ta en bild och att hans rumskompis ville ta bilden.


Dukningen var snygg men tyvärr blev bilderna på de röda kräftorna ovanpå den röda bordsduken inte alls lyckade.

Nu är jag hemma och har återigen lyxen att börja veckan först på tisdagen.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar