tisdag 26 september 2017

Ett dygn med Noora och Djibi

Dessa hundar har jag berättat om och skött en gång tidigare och på fredagen fick jag ett meddelande om att de skulle behöva skötsel från lördag eftermiddag till söndag dag. Och trots att jag hade tänkt ha lördagen nästan helt ledig så tog jag ändå jobbet eftersom ägarna uttryckligen hade önskat mig som skötare och att hundarna dessutom är underbara. Det är bretonen Noora och franska bulldoggen  Djibi. De är båda otroligt glada och mysiga och även om jag såklart har det där lilla extra för en breton försöker jag fördela mitt mys så jämt som möjligt. Men det blir kanske mera så att Noora får ligga i min famn då jag kollar på film eftersom Djibi har fått ryggen opererad och får därför inte hoppa upp i soffan. Så med honom tog jag sedan stunder på golvet då vi kelade. Och han är även mera framfusig medan Noora är försiktig och väldigt känslig så då ger hon automatiskt plats åt honom när han kommer farande. 


Med dem spenderade jag alltså nästan ett helt dygn och även om det var jobb så kunde jag ju i princip göra helt det som jag annars också skulle ha gjort, bara med skillnaden att jag var hemma hos dem och att jag gick ut samt gav dem mat några gånger. Och på något sätt blir det så bra bilder på dem att jag därför vill skriva ett inlägg om dem. Och självklart är det lättare att fotografera mera då man sköter dem under ett dygn än om man bara går ut på en promenad med dem.






<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar