fredag 22 september 2017

Affe

Min första egentliga stamkund via Tassuvahti är en parson russel terrier och heter Affe. Han har egentligen blivit min stamkund mest för att han bor så nära mig och hans familj nu som då behöver hjälp med att rasta honom, och då är det ju lätt då jag finns nära till hands. Han är en riktig terrier med mycket vilja och egna tankar.

På tisdagen till exempel tyckte han att det var betydligt mer underhållande att kolla på vågor än att promenera alls.

Det är en ras jag inte har haft jättemycket med att göra före det här, men jag har ändå bekantat mig med någon enstaka parson. Det som förvånar mig allra mest är kraften i hunden, det är ju en liten hund, han väger kanske 10kg och jag får verkligen använda kraft för att hålla emot då han drar. Det går men är riktigt tungt med bara en hand faktiskt. Men oftast går han snällt bara vi kommer ut och vi inte möter så många andra hundar. Senast verkade han ha lite en sådan dag att han ville bråka med alla hundar vi mötte, vilket var lite jobbigt. Men jag tycker om att gå ut med honom och på något sätt, med sin egna personlighet, är han ganska så rolig att ha att göra med.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar