tisdag 5 september 2017

Ofrivillig datorlös dag

På söndagen insåg jag att min datorladdare hade gett upp. Den var nästan helt av, jag som trodde att den skulle hålla relativt bra genom att jag lappade den med eltejp då plastskyddet gick sönder. Men inte, genast igår på morgonen köpte jag sedan en ny och till min glädje kunde jag hämta ut den i Helsingfors redan samma eftermiddag. Så det var bara en dag jag sist och slutligen behövde vara utan dator. Jag var nämligen i Porkala hos Ana, Pete och Vili för att gå ut med Vili. Och under dagen skulle jag ju ha kunnat göra mycket och haft tid att fixa saker på datorn men i stället fick jag kolla Youtube på telefonen och på deras tv, utan att kunna fixa någonting. men nu är det som sagt löst igen. I dag har jag dock en riktigt fullspäckad dag, så får se hur mycket aktivitet det blir här.

Jag börjar dagen med jobb redan klockan 9 för att sedan ta mig till skola och studieårets första föreläsning. Sedan skulle jag vilja träna egentligen men för tillfället finns det ingen ledig plats på mitt favoritpass, kattlebell, så jag får hoppas att det blir en plats ledig under dagen. Och på kvällen ska jag dessutom träffa Kyllis, vilket ju är galet kul men det gör att det blir en ganska lång dag. Men varför inte köra fullt redan första dagen då jag går tillbaka till jobb och studier. Och dessutom blir det här nästan bara en tre dagars vecka, för på fredagen har jag bara två timmar föreläsning 10-12 och sedan åker jag upp till Vasa för att fira veckoslut.

Fem veckor hade jag ledigt, nu är de över och jag kommer definitivt att sakna sommaren.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar