tisdag 12 september 2017

Ny vecka nya tag

Det här veckan börjar min vecka som sagt på riktigt först i dag på tisdagen. Men då kör den verkligen igång. Jag har fyra timmar jobb på morgonen, sedan skola och som avslutning på dagen blir det träning och en sväng via J-komms punkt på gulisintagningen.

Onsadagen erbjuder också jobb och skolarbete, men det blir mera självständigt i form av några timmar i skolans läsesal. Och träning även då. Och torsdagen går i samma tecken, jobb, studer och träning. På torsdagen flyttar jag dessutom in hos Chili och ska ha hand om honom hela veckoslutet.

Men som tur är både måndagarna och fredagarna lugnare dagar. På fredagen har jag nämligen bara kandidatseminarium och tanken om den text som ska få mig klar ur skolan ska fortsätta utvecklas framåt. För dagen efter det har jag inga speciella planer men mot kvällen styr jag sedan med Chili till Porkala där möjligen årets sista kräftskiva hos kusinernas familj. Och Jonathan kommer också ner på fredagen och kan delta, men tyvärr åker han iväg på seglats redan på lördag morgon, men skönt att hinna träffa honom en kväll i alla fall.

Så på lördagen styr jag tillbaka till stan och bor sedan med Chili resten av veckoslutet. På söndagen går jag antagligen och kollar på Puppy Parade i Brunnsparken och på kvällen höstens första scoutmöte.
En skön söndag i Vasa då vi mest låg i soffan hela dagen och tittade på serier

En hel del program alltså den här veckan också, men i alla fall någon myskväll borde jag hinna med mitt bland allting.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar