onsdag 27 september 2017

Klättring med Kyllis

Jag vet inte hur många gånger jag har sagt det här på bloggen, men alla behöver en Kyllis i sitt liv. På måndagen åkte jag för att träffa honom och vi hade bestämt oss för att klättra en stund. Då både han och jag kom direkt från jobb så började vi ändå med att äta och helt enkelt tala om det mesta i våra liv. Jobb, skolarbeten, kandi, spex och att jag inte fick lämna potatisarna jag inte orkade äta ur min portion (Kyllis som som inte kan slänga mat åt upp både mina potatisar och min lök som jag lämnade kvar). Brist på samtalsämnen verkar vi aldrig ha och vi skrattade mycket hela kvällen. Då vi var mätta i magen, kanske till och med lite för mätta begav vi oss för att utmana väggarna. Vi klättrade en lång stund i själsäkrande så att båda kunde klättra. Så klättrade jag även två rutter så att Kyllis säkrade mig och han avslutade även med en stunds bouldring, men då jag var riktigt slut och inte gillar bouldring speciellt mycket satt jag och pustade ut i stället.


Som sagt hade jag en helt otrotroligt rolig kväll och timmarna uppe på väggarna bara flög förbi. EN så rolig träningsform, men kostsam självklart också och tidskrävande. Men svettig blev jag och visst kändes det i de flesta musklerna i kroppen efteråt. Rekommenderar klättring och sådana kvällar med kompisar!


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar