fredag 29 september 2017

Spextider

Det är mindre än en månad kvar till höstens spex. Och eftersom jag för tillfället inte befinner mig på andra sidan Östersjön på utbyte ska jag då alltså även stå på scenen i år i vårt spe, som har premiär dagen före vår årsfest. Övningarna har inletts den här veckan och rollerna är utdelade. Får inte säga så mycket ännu, men jag fick den rollen jag önskade mig och ville ha. Vilket innebär att jag kommer att ha mycket övningar, stå mycket på scen och, tro det eller ej, även ha en egen sång igen. För tillfället känns det lite hopplöst att det är så lite tid kvar, men och andra sidan hade vi inte mera tid förra året, så nog ska det väl gå. Samtidigt känds det ganska skönt på något sätt att det intensiva arbetet kring spexet med övningar och så vidare håller på en månad och sedan är det över. Missförstå inte, jag vill ju göra det och älskar det med samtidigt är det ju någonting som tar mycket tid och krafter och då det kommer att vara sorgligt då det är över kommer det nog samtidigt att kännas skönt. Och dessutom börjar mina andra teaterövningar två veckor innan spexpremiären så på ett sätt avlöser de varandra ganska smidigt. Den här veckan innebär spexet till exempel tre övningar och då är vi alldeles i början, så får se hur det är i slutet.

Förra årets plansch, och jag kanske kommer hamna på årets plansch också.

Tagga spex, 5.11 och 8.11 har vi föreställningar!
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar