fredag 20 mars 2015

Vilson

Nu har jag varit dagmamma för Vili i två dagar. Så roligt, men samtidigt tungt, man håller ju koll på honom hela tiden, även då han sover. Men så sockersöt är han nog. Vi har övat att vara inne i hans bur med dörren stängd, vilket han inte har några problem med hittills i alla fall. Så har han även varit små stunder ensam inne, vilket också har fungerat riktigt bra. Men han har somnat varje gång jag satt in honom i buren, så jag vet inte hur han reagerar då han har mycket energi och sätts in dit, men det kanske kommer nästa vecka eller något. 

Idag har han dessutom träffat tre nya människor, Lumi som vaktade honom några timmar ensam medan jag måste iväg. Och så Juntti och Caius, som dessutom hade med sig Jeppe i bilen. Vilson fick träffa Jeppe snabbt, och även det gick riktigt bra, även om Jeppe nog inte gillade det direkt, men han hölls lugn och lät lilla Vili bita i svansen och skutta omkring. 

Och jag ska försöka bli bättre med kameran på honom, men det är inte så lätt då han aldrig är stilla, förutom då han sover. Och sådana bilder kan man ju inte bara ha, då han rör sig är det så himla snabba rörelser att de är svåra att få på bild.

Men en liten uppdatering på vad som händer med babyn efter en och en halv vecka i hans nya hem.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar