måndag 9 mars 2015

Går det att öva sig till att bli en god förlorare?

Så löd dagens essäfråga. Jag såg provfrågan i essäprovet i modersmål och kände, en rubrik för mig. Så kunde jag gladeligen skriva om hurdan dålig förlorare jag är och om det verkligen går att ändra på det som varit min personlighet i 18 år. En skön känsla.

Men samtidigt har jag en liten oro som gnager på mig, tänk om det inte blev rätt i alla fall. Jag är inte alls säker på om min essä verkligen har det där lilla extra som behövs, jag vet inte om jag var tillräckligt tydlig då jag förklarade saker om mig själv (har tidigare fått en kommentar om en text där jag inte förklarade tillräckligt mycket då jag nämnde mina egna erfarenheter) eller om någonting annat gick snett. Det var en text jag tyckte var riktigt rolig att skriva och det kändes bra, tills jag lämnade salen. Och nu är jag faktiskt lite orolig. Men jag ska verkligen försöka släppa det, nu är det bara att vänta på resultaten och se fram mot de två prov som återstår, för om nio dagar är detta över. Och jag lovar att snacka minera skola, men det här rör sig mina tankar runt och det är trots det jag gjort flera timmar idag, suttit och filat på fyra sidor text.

Monopol var ett återkommande exempel i min text (har redan satt ihop ett inlägg där denna med flera visas upp, följ med då det publiceras)

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar