måndag 9 mars 2015

Kostymen

Nu tänkte jag visa upp min ABI-haalare (glöm att jag kallar den för overall). Det är då en tradition att abiturienters har på sig vita halare som man dekorerar och ritar och skriver sakerna på, här är det mesta på min.


Konstverket i helhet

För att ha kåren med mig på något sätt, kårmärket och våra hashtags

Hattifnattar för att det är min karaktär från Mumin

Lärkans logo, med glitter på och så världens sötaste hund dekal

Lejonkungen så klart

Lite av mitt ursprung, plus ett litet skämt om skolans namn

Be my sailor

Kompasser är fina, och förmedlar scouting och att vara på havet

Segelbåt och oxens stjärntecken

Tusen sjöar och en ankdamm för att symbolisera det finlandssvenska

Framsidan av mitt vänstra ben fyllde jag med mina favorit citat från Disney



De vars pojkvän är militären kallas skämtsamt för "intti leski", det vill säga armé änka så där av hjärtat. Och Amazing Race bara för min dröm om att delta, den var gul men lastbilen var smutsig...

Typ det jag är stoltast över, Hogwarts sköld. Skolan jag egentligen borde ha gått?

På baksidan av huvan ritade jag Sid från Ice Age

Stort på baksidan stod det Prinsessan

Vår allas favoritbåt med sina smeknamn <3

Yoshi, som jag alltid spelar med i Mario cart och så Pythagoras sats

Ett stort tassavtryck och så en hälsning från Junttis mamma


Igos och Camillas hälsningar

Mannerheimsspänne av andra klass, ett litet zoo, några hobbyrelaterade grejer och ett riktigt fult Volswagen märke. Och det som står med rött är vänner som skrev sina namn på dagen D, Lulu, Dani och Julle ville alla skriva på mina bröst

Scoutanda, CERN-inside, min älskade bil och så klart en äkta hästflicka

Hälsningar från vänner och familj, Higgs bosonen av Jean, pussen av gulle, hästen av Sara, katten av Cesca, gubben av Basti och hjärtat av mamma

Och så har vi ännu min MTM ärm, jag tänkte inte då jag ritade ett rött band runt höger arm... Men det symboliserar alltså vår röda bandana. Så en del av våra favoritarter och så ett litet minna av vår programledare Juha Karhu. Här har Dani hjälpt mig att rita en hel del.

Hoppas ni tyckte det var kul att se min haalare
<3 : Madde

3 kommentarer:

  1. Haha vad mycke roligt du har på din halare :D

    SvaraRadera
  2. Haha minns int alls att jag sku ha klämt in mitt namn ovanför simba på ditt bröst :D Men bästa stället!
    Och bästa dagen. Och bäst att bli påmind om penkisen efter en totalt sugig dag, tack mette!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är bara de allra bästa som får plats på mina bröst ;) Roligt att jag kan göra någon glad, inte mycket att skratta över annars i ribban :P Puss <3

      Radera