tisdag 24 mars 2015

Så fin present

De hade inga planscher till salu på museet, jag var först lite besviken men sedan tänkte jag att det nog inte gjorde någonting. Utställningen var hur fin som helst och vi åt en super god lunch på ett galet mysigt café, besöker ni Salo, gå och är på "toinen keksi"! Sedan vände vi hemåt, vi skolan (tar det i ett annat inlägg då detta ska vara positivt). Och hemma gav mamma mig en påse med ett paket i. "Grattis för att sista skrivningarna är över" sade hon och jag började öppna. Det var ett stort tungt paket inslaget i papper från Fotografiska museet i Stockholm. Och inne låg något så fint som jag aldrig hade kunnat drömma om. Eller drömma om är just rätt ord, för visst hade jag drömt om att äga boken med Nick Brandts fotografier. Och det var precis vad som låg i paketet, boken är enorm och bilderna är precis som det ska vara. Hon är lite galen min mamma allt, eftersom det nog var en ganska dyr present för att skrivningarna var över. Hon hade köpt den senast hon var i Stockholm, jag vet inte om det var menat till detta men jag tror inte det, men i alla fall så hade hon inte öppnat paketet. Så mitt i en stor gråt attack med mascara över hela ansiktet började jag le och försökte tacka och krama min mamma så mycket jag kunde, jag var ledsen men kunde ädå inte förstå att jag på riktigt fått boken och var galet glad över det. Ett tillfället då jag både skrattat och gråtit, varit otroligt glad och ledsen samtidigt. Inte klokt det här.


Nu är ju problemet var jag ska förvara den, just för att den är så stor och det är ändå en bok man gärna har framme eftersom det ska gå att bläddra i den och titta på bilderna. Måste fundera ut det.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar