lördag 7 mars 2015

Kolla in dessa!

Nu tänkte jag dela av mig några tips på Instagramkonton att följa, dessa är mina tre favoriter på min följa lista. De flesta jag följer är ju mina vänner, och dem följer jag just därför, så jag hade lite svårt att hitta fler än tre som jag skulle lägga upp, för annars blir det ju som att jag rankar mina vänner. Nå nej, men tänkte i alla fall att jag skulle lägga upp konton som inte direkt är enskilda personer. 

Det första är ett konto som jag följt i ungefär en månad, @talesofalab. De publicerar bilder på urgulliga labradorer, heeela tiden. Kontot fungerar alltså så att vanliga personer som har labradorer och publicerar bilder på labradorer och så kan man hashtagga #talesofalab och så kan de reposta det. Det gör att det kommer väldigt mycket bilder, som fyller ens feed ganska bra. Ibland kan det bli lite väl mycket men jag gillar det i alla fall, och kolla bara in dessa två sötnosar, vem vill inte att de kollar på en från feeden?

Det andra kontot är faktiskt en enskild person, men han är ju litet av en kändis så det får väl gå. Dt handlar om äventyraren Pata Degerman, @pataexplorer. Han är alltså typ världens coolaste person, så himla tuff. Jag visste vem han var innan, men lärde känna honom på MTM och där också fick upp ögonen mer för vad han gör. Till varje bild skriver han en liten berättelse, som ibland kan vara ganska lång. Men jag lovar att det är värt att läsa eftersom han är så galet bra på att berätta, även i text. Och hans bilder, snälla låt mig typ svimma av hur fina de är. Jag har sett hans kamerautrustning, och även fått använda en del av dem och ja, han är sjukt duktig. Ja, både hans berättelser, upplevelser och fotografier är så otroliga. Så vill ni ha sjukt fina bilder och berättelser ni aldrig hört om så följ honom, och bara ta en tankeställare, han har fotograferat allt själv och upplevt allting på bilderna på rikitgt på nära håll. Och för att kunna vara ännu lite malligare så, han följer mig på Instagram, slå det ni haha.






Det tredje och sista kontot är ett radioprograms Instagramkonto, nämligen älskade X3Ms Succemorgon, @succemorgon. Gillar ni Janne, Ted och Fredrika på morgnarna, då kommer ni gilla deras konto. Jag bara älskar dem, succemorgon är enligt mig det bästa som finns på radio och har varit det bästa i cirka tre år, som det har existerat. Så då tycker jag bara det är kul att kunna se bilder och korta videoklipp från deras sändning och planering, får en lite närmare inblick av vad som händer på riktigt.



Så där, hoppas ni har gillat det här och hoppas någonting faller er i smaken så att ni i alla fall vill gå in och kolla närmare på kontona. Själv heter jag @prinsessanmadde på Instagram så varsågoda och gå in och kolla och följa mig också. Vad tyckte ni om ett sådant här tips inlägg? Mera sådant?
<3 : Madde



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar