lördag 14 mars 2015

Vili

Okej nu kommer alltså hela berättelsen om den lilla chokladklimpen. Han heter Vili och är en brun labradorvalp. Han tillhör min syster, Ana och kom hem till dem på onsdagen. Redan på torsdag kväll tittade jag in och sade hej, då var han riktigt blyg men blev min vän efter att jag gett honom godis. Idag skulle vi då träffas lite mera och han skulle även träffa tredje syster Natte och även Chili. Och förresten, jag glömde ju kameran så klart men tog en del bilder med telefonen, nu för tiden kan man ju till och med publicera bilder tagna med min telefon. 

De sprang omkring lite på gården, messt jagade Vili Chili som försökte komma undan valpens hopp och bit i svansen men båda skötte sig riktigt fint. Chili hade tålamod med den lilla och Vili kunde både bete sig riktigt bra och var både nyfiken och modig.

Några gånger fick Chili säga till då Vili bet för hårt i svansen eller hoppade för mycket i ansiktet, och då måste lillisen springa iväg lite, här var det tryggt bakom husses rygg. Men efter en liten stund var han tillbaka på Chili igen, nyfikenheten och ivern vann i alla fall.


Hej jag heter Vili

Så fick de också vara tillsammans inne en stund och även det gick riktigt bra, här var Vili dessutom super duktig och kunde hälsa som en stor hund redan. Eller i alla fall tills han såg Chilis viftande svans igen.

Och efter så mycket nya saker och nervositet och iver somnade båda nöjt efter en spännande dag

Idag var min mest spännande dag hittills, och jag fick träffa min storebror



Och nu är grejen alltså att de tog en valp just nu därför att jag eftersom jag inte har någon skola den här våren ska vara hos dem och sköta Vili på dagarna. På torsdagen börjar jag och sedan blir jag Vilis dagmamma, det är det jag har sett fram emot sedan början av året. Så ja, det kommer att komma upp mycket bilder och många inlägg om den här krabaten, han kommer att bli min nya vardag.
<3 : Madde





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar