måndag 23 mars 2015

Får tillbaka honom innan påsk

Förra onsdagen hade jag mina sista skrivningar, matematikskrivningarna. Inget med det, förutom att det samma morgon inträffade en olycka.Inget farligt som tur men jag fick tyvärr inleda skrivningarna i ett chocktillstånd, vilket inte är att rekommendera. Det som hände var alltså att jag dumt nog tänkte att jag skulle ta bilen till skolan då jag skulle umgås med Dani efteråt, lite fira att skrivningarna nu var över för min del. Det gick bra tills jag kom till Haga rondellen, som är två minuter från skolan. Där upptäckte jag att jag var i fel fil och skulle byta, det var morgon och rusningstrafik och jag var inte tillräckligt försiktig. Det var inte den andra filen jag körde ini utan en annan bil. Jag körde alltså krock morgonen då jag körde till studentskrivningarna i matematik.

De ända bilderna jag har av honom är från första dagen, och då hette han ännu Bob (man får inte glömma att det trots allt var hans namn i två dagar)

Har inte orkat ta upp det här på morgonen, då det ännu några dagar efteråt var så jobbigt, men nu har jag insett att det inte är så farligt. Mamma hjälpte mig att göra skadeanmälan, ingen skadades, min bil går att köra med och det var min bil som tog mer stryk än bilen jag körde på. Min underbara pojkvän lånade utan vidare ut sin bil medan han är åtta dagar inne i militären (mot att jag igår körde dit honom och hämtar honom nästa veckas onsdag, men det är inget problem) och idag förde vi då min bil för att visas upp och så lämnade vi Tuppen där för reparation. Och det var goda nyheter, jag får tillbaka den (eller ja Tuppen är ju nog en han...) nästa vecka, före påsken. Det är super bra och det är till påsken jag måste lämna tillbaka Junttis bil, det kunde inte vara mer perfekt.


Jag har lärt mig en läxa, och vill ge alla ett tips. Bil till skrivningar är inte en bra ide. Som tur hände inget farligt, lite ny plåt och Tuppen är som förr. Och pengarna jag hade tänkt sätta på en belöning åt mig själv efter skrivningarna går i ställer till reparationen. Jag har insett att det här är sådant som kan hända.

Maskoten hänger fortfarande kvar, och har dessutom fått sällskap av en zebra på hatthyllan

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar