måndag 30 mars 2015

Inte ens speciellt deppad

Ja, jag tänkte också skriva om snön som dalat ner hela dagen här i södra Finland. Men inte direkt klaga, eftersom jag för en gångs skull inte behöver gå ut i det vädret i blöt snö på marken och blöt snö som kommer från himlen i kläder som inte är medlade för det. Glöm converse och tajta jeans, när man vaktar valp på landet är det gummistövlar, långkalsongen, ösas och vantar som gäller. Och att inte ens fösöka sig på en lite tunnare jacka för att det trots allt är plus grader, nej den varmaste rocken jag äger och inga problem. Okej där fröken störande positiv, det är inte så att jag njuter av att gå ut i det här vädret. Men jag måste medge att det var riktigt roligt att vara där ute och kolla på Vilson, som har sett snö typ tre gånger tidigare. Han älskar det och idag upptäckte han också hur roligt det är att springa efter snöbollar jag kastar iväg, och ännu roligare är det att springa efter mig i full fart över gården. Eller så kan han också bara studsa och springa omkring då jag filmar honom bara för att han typ världens sötaste när han blir ivrig över snön.



Allt det här fungerar bra, men då jag ska köra hem. Det är då jag inser att det inte var kul alls. Tog så klart extra länge att köra hem (värde dessutom tillbaka en gång då jag glömde min necessär) och jag har ännu lite dåligt samvete över att jag upptäckte bilen som kört av vägen för sent och redan var på väg in i rondellen att jag inte hann stanna (såg dock i backspegeln att en annan bil stannade). Och visst var det otroligt obehagligt då en bil körde om mig så att bilen blev intäkt i sörja och jag inte såg ett dugg. Men jag klarade mig bra hem, trots att mamma hann ringa och bli orolig (och ännu oroligare blev hon då jag inte svarade eftersom jag just då parkerade bilen på gatan). Men det bästa som hänt idag är meddelandet från bilbutiken, Tuppen är lagad och tvättad så imorgon åker vi och hämtar honom!


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar