lördag 11 augusti 2018

Min hejdåfest

Igår samlades jag och en hel del vänner för att "fira" min hejdåfest, eller vad säger man. I alla fall hade jag bestämt att jag vill ordna någon typ av farewell party och hade tänkt att eftersom jag inte riktigt har någon lokal där jag kan ordna blir det perfekt med parkhäng och sedan utgång efter det. Men så råkade ju gårdagskvällen vara den enda kvällen det regnade på typ tre månader. Vi satt i alla fall i parken en dryg timme och försökte trotsa vädret, det kom lite droppar då och då eller en liten skur men ganska länge gick det trots allt att sitta där. Det var ju varmt och skurarna varade under en minut och så torkade man genast efter. Dock blev skurarna sedan tyvärr starkare och starkare så tidigare än planerat började vi röra oss mot centrum.


Det här med att sitta i parken blev inte så bra på bild då det inte finns någonting grönt på gräsmattan mera men skönt var det i alla fall.

Eftersom det ännu var så tidigt gick vi och satte oss på Lost in Helsinki. Vi delade på drinkkannor under deras happy hour, pratade och hade det så mysigt. Det enda som var synd i och med att vi inte var i parken så länge var att de som var med bil inte sedan kom vidare eller inte hann ses alls. Men vi hade ändå väldigt kul med det gänget vi sedan satt hela kvällen, då vi tittade på singel mingel evenemanget som ordnades i barens andra del samma kväll, spelade spelet där man ska ta en kula genom en labyrint med massa hål och så vidare. Senare förflyttade vi oss tio meter bort på samma gata till Molly Malones och satt där resten av kvällen. Livemusiken där var dock inte så bra den kvällen så det blev ingen dans där, vilket några var ivriga på.


Fick så söta paraplybilder i parken!

Så mysigt att det samlades kompisar från gymnasiet, från skolan nu och scoutkompisar som inte känt varandra sedan tidigare! Kvällen var verkligen så suveränt lyckad att jag inte kunde drömma om att jag skulle ha en bra hejdåfest. Kände mig flera gånger under kvällen så lycklig och tänkte att har jag verkligen så här många vänner som vill komma och säga hejdå åt mig innan jag åker på utbyte! Och dessutom var det många som tyvärr inte kunde komma av olika orsaker, men vissa ska jag nog försöka se ännu innan jag åker. Men ja, en kväll som var riktigt mycket i min smak i väldigt bra sällskap!


Tack alla <3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar