lördag 18 augusti 2018

Det här med packande

Nu kan man nästan räkna dagarna tills jag åker på en hand. Och jag börjar faktiskt ha det allra mesta packat och klart, en hel mängd väskor blev det tydligen trots att jag inte har med mig så mycket mer än kläder. Och hela tiden kommer man självklart på saker som man ännu borde få med, trots att väskorna är fulla. En sak hade jag faktiskt totalt glömt bort. Med en sommar som den här, då man inte behövt några varma kläder alls och inte haft en rock på sig på tre månader hade jag helt glömt bort det plagget. Hade inte packat med en enda rock eftersom tanken på att det kan behövas inte fanns där. Hade nog varma tröjor, underställ och sådant men ingen rock. Nu ligger de som tur också nerpackade för annars hade det kunnat bli en ganska kall höst på andra sidan sjön.

De här sista dagarna, städar jag upp hemma, tvättar det sista byket och fixar allt annat som måste fixas här innan jag åker. Måste till exempel föra tillbaka mitt parkeringslov så att jag fått tillbaka pengar för det halvåret som jag redan betalat men som min bil inte kommer att stå i Helsingfors. Men det allra mesta börjar vara klart, är alldeles galet nervös men just nu känner jag ändå mest att det bästa bara är att åka dit och se hur allting är och fungerar och sedan ta situationen utgående från det.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar