onsdag 8 augusti 2018

Instagram frukost

Jag äter sällan någonting speciellt fotovänligt till frukost. Jag nöjer mig med två bröd, med eller utan pålägg beroende på vad som finns i kylskåpet. Råkar det finnas saft eller juice blir jag ganska glad och har jag ordentligt med tid kan det hända att jag kokar mig en kopp te. Och ja en burk youghurt brukar höra till rätt så ofta. Men en dag på Sottunga dök tanken bara upp i huvudet att jag vill göra en ordentlig frukost, som dels är vacker att se på och dels gör att jag hålls mätt. Och det krävdes ju inte ens mycket, en skål med youghurt och lite snyggt utplacerad granola och nötter på den, en kopp te och ett glas juice. Och ja, så med havsutsikten här var det ju faktiskt inte allt för svårt att lyckas få det fotovänligt. Och det här tog kanske 8 minuter extra, jag vet man har inte de minutrarna en vanlig morgon men på semestern går det bra. Och då kan man lägg ytterligare tio minuter på att fotografera allting.

Och en bra bok till det här så hade jag en riktigt skön morgon stund.


För syns skull ringlade jag över lite lönnsirap också.


Och ja så måste jag låt mina icke så fotogeniska bröd få komma med på en bild.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar