fredag 10 juli 2015

YouTube kanaler jag prenumererar på Del 1

Jag ser väldigt ofta blogginlägg där folk skriver om sina favoritbloggar och så vidare. Jag har själv gjort ett sådant och tycker det är väldigt kul. Men så började jag fundera, har tror jag aldrig sett ett inlägg där någon skriver om sina favorit YouTubers, för i alla fall jag kollar lika mycket YouTube som jag läser bloggar så varför inte. ja det är klart man skriver om sin egen nisch men i alla fall, jag tänkte berätta vilka kanaler jag prenumererar på på YouTube, vad jag tycker och varför. Jag prenumererar dock på så många kanaler att jag tar det i två etapper så att inlägget inte blir för galet långt.

Clara Henry
Okej, kan vi bara alla enas om en sak. Det här är världens härligaste tjej. Hon fick upp mina ögon för YouTube, var den första jag prenumererade på och började följa. Hon lägger upp en video i veckan (skulle gärna ha mer men det är klart att hon inte hinner). Hon är rolig samtidigt som hon har så jäkla bra poänger. Älskar alla hennes videos. Och ja, jag hade med henne även i mina favoritbloggar inlägget. Många YouTubers har ju även bloggar.


Clara Holmberg
En söt tjej med inriktning på smink. Men det är ändå något mer, hon är söt och rolig och även om jag inte är så sminkintresserad gillar jag att kolla på henne. Hon är ett år yngre än jag och på något sätt är det roligt att följa med vad hon gör, för det är ju ungefär samma saker som jag gjorde ett år sedan.


Daniel Nordberg
Kanske den gulligaste, charmigaste och roligaste killen på YouTube. Han gör roliga låtar och musikvideos och parodier på bland annat Melodifestivalen med mera. Han är bara för härlig, även om han driver med artister som man själv gillar gör han det på ett sätt som gör att man ändå inte blir arg på honom.


Ella Grundel
En tjej som länge jobbade bakom kameran och bakom klippning åt stora svenska YouTubers. Till slut skaffade hon en egen kanal och där gör hon allt från problemlösningsvideos till challenges och hauls. Det är väldigt varierande och hon är väldigt rar.


I Just Want To Be Cool
En humorkanal. Två bröder och deras kusin som gör roliga sketcher. Om vardagliga saker som alltid dras lite över gränsen, det blir ändå inte störande. Små underhållningsklipp helt enkelt.


Kammi Husum Rosenskjold
Även detta en tjej som är ett år yngre än jag. En tjej som är tuff och vågar stå för vem hon är, vad hon känner och vad hon tycker. Hon talar väldigt öppet om saker och går ibland in på väldigt djupa ämnen. Samtidigt som det finns väldigt mycket roliga saker på hennes kanal, bland annat kan man utmana henne till att göra nästan vad som helst. Hennes mamma är också ganska tuff och figurerar ofta på kanalen och gör till och med egna videos ibland.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar