tisdag 7 juli 2015

Tisdag 7 juli

Idag har jag varit på jobb, bara tre arbetsdagar kvar sedan tar jag ledigt. Ska bli så skönt, jag flyr landet, nästan i alla fall. Jag ska ta mig till Åland, det enda säkra sällskapet är hunden Chili och jag ser verkligen fram emot några dagar borta från allt, ska försöka släppa lite, bara var skärgårdsflicka några dagar.

Idag läste jag ut min bok. Harry Potter och Halvblodsprinsen, som jag läst flera gånger innan. Jag grät, det tog väldigt länge för mig att läsa de sista sidorna då jag grät så mycket. Jag grät på Dumbledores begravning, i boken alltså. Trots att jag läst det tidigare och visste att han dör. Men i alla fall. Förlåt om jag avslöjade för någon men nu är det tio år sedan boken kom ut, sex år sedan filmen kom ut så jag anser mig ha rätten att skriva om det.

Idag blir jag inte klok på vädret. Solen skiner och det är varmt, så börjar det blåsa och man måste stänga rocken. Plötsligt öser regnet ner, och så börjar allt från början i princip.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar