torsdag 30 juli 2015

Bloggbikten

Nu hoppar jag på ett trendtåg och gör en egen bloggbikt, eller alltså svarar på frågorna.

1. Hur många besökare har du per dag och önskar du att det var fler?
Det varierar, en normal bra dag brukar det ligga runt 200, på sommaren rätt mycket mindre så ungefär 100. Men då jag inte bloggar så klart väldigt få. Visst, det kan aldrig bli för många.

2. Kollar du din statistik flera än en gång per dag?
Beroende på hur mycket jag har bloggat, men... JA

3. Önskar du att din blogg vore större?
Kan nog aldrig bli för stor tror jag, ja jag vill ha en stor blogg. Trots att man inte får säga det eller ha det som mål.

4. Kopierar du andras idéer till blogginlägg?
Rätt sällan men det är klart jag tar inspiration. Och det här inlägget är ju till exempel ett sådant som många gjort.

5. Vad drömmer du om i smyg då det kommer till din blogg?
Att ha en stor blogg och bli igenkänd på gatan ibland, så att folk vet vem Prinsessan Madde är helt enkelt

6. Ställer du upp din mat snyggt innan du äter, bara för att få en blogg- och instragramvänlig bild?
Nej, ibland fotograferar jag mat, men väldigt sällan då också och då är det oftast fint uppsatt och jag fotograferar det därför.

7. Kommer du på dig själv med att tänka ”oj det där blir fint till bloggen” eller ”det där skall jag blogga om” eller ”jag köper det här för det kan bli fina bilder till instagram/bloggen med det”
Jag tänker absolut att "det där ska jag blogga om" det blir helt enkelt ett tankesätt då man bloggat länge tror jag. Jag köper inte någonting för att det ska se fint ut på bloggen och om någonting ser bra ut tänker jag ibland att det skulle se fint ut på bloggen.


8. Tröttnar du någonsin på din blogg eller att blogga?
Visst har jag dagar då jag känner mig för trött, och ibland blir det automatiskt några dagars paus, och jag tycker det är skönt ibland.


9. Tar du stress över din blogg eller om du inte uppdaterat?
Ja. Jag vill få upp minst ett inlägg per dag, helst två. Och får jag inte upp det känns det inte bra, eller det är ingen katastrof men det känns lite som att jag sviker mig själv. Om jag vill komma någonstans med bloggen kan jag inte hålla på så här liksom.

10. Delar du öppet din blogg på sociala medier eller känner du dig lite ”blyg” över din blogg?
Jag delar den, det vet alla som på något sätt är i kontakt med mig på Facebook till exempel. Jag vill att alla ska se min blogg.


En bild tagen bara för bloggen

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar