lördag 4 juli 2015

Sveaborg

Nu har ju sommaren äntligen kommit hit till Finland verkar det som. Med bara några dagar i solen har jag redan fått en bränna som syns ordentligt. Älskar. Igår flydde Dani och jag fastlandets hette några timmar. Tog färjan ut till ön Sveaborg utanför Helsingfors. Kan berätta att vi inte var de enda, turister i massor och finska barnfamiljer och så sådana som vi, som tog en liten picknick och en liten solstund och gick ett varv runt ön. För man tröttnar väl aldrig på Sveaborg, på att se de gamla murarna, kanonerna och Finlands enda U-båt. Ja okej, jag ska inte ljuga. Vi planerade denna lilla resa för att jag skulle få poäng för att besöka Sveaborg och för picknick. Men det var en väldigt lyckad dag och vi hade riktigt skönt i solen. Hemma orkade jag inte vara te för det var nästan för varmt. Men ute på en ö var det perfekt, om man undvek vinden.





<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar