tisdag 11 mars 2014

Visst svider brännsåren och handen är uppsvullen, men vi ska åka till Kotka!

Idag hade jag som sagt ingen vanlig skola, utan på morgonen skjutsade mamma mig till Munksnäs högstadie och jag hittade snart lagkamrater och kunde börja byta om. Det var korgbollsturnering som gällde, gymnasiernas. Sjukt kul att spela igen, men skäms verkligen hade några så fina ställen men jag fick inte in bollen. Inte en enda gång! Är för övrigt ganska nöjd med mitt spelande, men som sagt korgarna. Och första matchen gick lite förbi för min del, hade kanske spelat två minuter (var inne på plan från början) och fick sedan en snygg brytning i försvaret och började köra upp för att göra korg. Jag hör och känner att jag har en motståndare alldeles bakom mig så jag försöker springa lite fortare. Så känner jag att jag faller, jag vet inte egentligen vad som händer, sedan stiger jag upp och har lite ont i armen. Alla andra frågar mig om jag är okej, ja svarar jag jag föll ju bara lite (jag har nog hört domarens vissla någonstans i fallet. Sedan frågar läraren om jag vill komma i byte, jag känner på min hand och tänker att kanske jag kan komma en stund eftersom det gör lite ont. Så går jag och sätter mig på bänken och ja, smärtan exploderar. Det springs efter en ispåse och jag bara tänker snabbare snabbare jag behöver is NU. Resten av den matchen sitter jag med handen inne i ispåsen och ser på när vi som tur vinner. Motståndaren hade tydligen skuffat mig bakifrån så att jag fallit och sedan hade hon fallit på mig, antagligen blev min hand underst. Och ja, jag gled ju på golvet så armbågen, knäna och vaderna är uppbrända, inte skönt att gå i duschen. Och handen har nog fått ett ordentligt blåmärke och är lite svullen, tror inte att det är farligare än det.



I de två följande matcherna spelade jag, en vinst mot Borgå och en förlust som hamrar mot Helsinge. Men vi kom med till medaljspelen i Kotka om en månad, och där är tanken att visa Helsinge var skåpet står på riktigt och sedan försöka vinna de där sabla Kotka. Vi får se hur det går. Är hur som helst stolt över vårt lag, vi har sjukt bra försvar, vi spelar inte fult och vi kan reglerna (de flesta andra kan inte dem...). Blicken mot Kotka!
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar