torsdag 6 mars 2014

Lunchdiskussioner i Lärkan igen

Nu får ni höra om dagens diskussion vid matbordet i Lärkan. Den är minst lika bra som gårdagens, jag gillar nästan den här lite mer. Vad händer då Leo säger "Visste ni att den mat vi äter aldrig kommer att befinna sig i vär kropp"? Jo diskussionen bryter ut, i tur och ordning nästan skriker vi ut våra åsikter, och ingen tänker ge med sig. Det Leo menade var att eftersom det är ett slutet system så anser han inte att den kommer ut i kroppen. Jag igen anser att eftersom magsäcken, tarmarna, strupen, allt det där hör till kroppen befinner sig maten som finns i magsäcken finns inne i kroppen. För annars skulle väl ett barn inte heller finnas inuti en kvinna eftersom livmodern också är ett slutet system. Men en kul diskussion och efter att den så småningom lagt sig och ingen annan längre sade något satt Vive och jag mitt emot varandra och "diskuterade" vidare, det vill säga, vi hade samma åsikt så vi sade samma sak med lite olika ord varje gång turvis. Ända tills att Julius började skratta åt att vi gjorde det. Det uppstår väldigt bra diskussioner och det är ofta väldigt intressanta ämnen de behandlar. Och kom inte och säg att "only in Lärkan för att nördskola", även om det kanske stämmer... Men helt samma, jag gillar det!

En bild tagen några dagar sedan med Lucas, som är på utbyte i Lärkan den här lektionen. 
<3 : Madde

1 kommentar: