söndag 16 mars 2014

Filmer och bubblor

Jag har tänkt på en sak (i det här skedet har nimina kära vänner redan suckat och börjat diskutera annat, varför vill ingen någonsin lyssna på vad jag tänker?). I alla fall, jag har tänkt på hur stor skillnad det är då jag kollar på film ensam vs med pojkvännen. Då jag kollar ensam blir det oftast Disney (för att få mitt livsmål uppnått, har bto nu sett 36,6% av alla Disneys animerade filmer, ganska bra eller hur?) och om det inte är Disney är det en feelgood film eller en så enkel film att jag bara kan kolla utan att behöva koncentrera mig alltför mycket för att fatta vad som händer. Det är sådant jag gillar att se, eller ja så kan jag också kolla en film jag har sett 238597 gånger så att jag kan det och inte då heller behöver koncentrera mig speciellt mycket.

Drack vishyvatten igår, och jag tyckte att det skulle bli fina bilder om man fotade vattendropparna genom flaskan. Inte riktigt så lyckade som jag hade tänkt mig..

Min kära pojkvän har tyvärr inte alls samma smak för filmer som jag. För det första gillar han typ inte Disney (!!!!!) eller alltså han vill aldrig kolla på dessa filmer med mig i alla fall, trots att jag vill. Och komedier, speciellt romantiska är han allergisk för. Så vad ser vi tillsammans då? En spännande, ofta sorglig film som kan vara baserad på en sann historia eller ger en tankeställare bara allmänt. Och visst är de bra filmer vi ser, men det kräver mycket mer koncentration av mig, jag gråter halva filmen och dessutom är de ofta betydligt längre än mina Disneyfilmer (ja det är praktiskt att kolla filmer som är under en och en halv timme långa).


Men nu klagar jag ju inte, och vi har minst lika många gånger som vi kollat filmer i hans smak kollat filmer i min smak, eftersom några gånger då vi gått på bio har jag föreslagit något och han har gått med på det utan att ens kolla vad det är. Jag tycker bara att det är roligt hur det är så stor skillnad. Förra gången vi kollande film tillsammans började vi kolla på Frozen eftersom jag ville se den, efter att Juntti klagat och dissat allt de första 10 minutrana gav jag med mig och vi bytte till hans film "The perfect storm". Vilken var en sjukt bra film, men alldeles förfärligt sorglig. Och det har hänt på riktigt! Men de tär nog en film som lönar sig att se, så tack för den vännen.

 <3 : Madde

2 kommentarer:

  1. men ha ni testa att kolla på action? :) fö de e ganska bra (beror ju nog på filmen oxo) men ja trodde att ja int gilla action förrän ja såg ett antal jättebra action o sånt brukar killar gilla :P O i alla action måst man int tänka så mycke! en av min favoriter e mr. and mrs. Smith :D såå bra! kan se den om o om igen (Y)

    Vive <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, ska kanske testa d, mn ja tror att d oxo lite ligger i att d e ja som väljer så måst man klaga... :P

      Radera