onsdag 12 mars 2014

Jag blir riddare!

Idag då jag kom ner för att äta låg ett kuvert på min plats på matbordet. Partio Scout stod det på det, jag undrade lite, inte hade jag väl anmält mig till något evenemang som var nu och alla räkningar var väl betalade. Öppnade det och hittade ett brev. "Bästa Mette Bergh, Du har blivit beviljad Mannerheimspännet av andra klass". !!!!!!!!!!! Jag vet att det finns många som det inte säger någonting åt, men det är så himla coolt. Det är ett fint scoutmärke som bara vissa får. Man kan inte ansöka om det själv utan någon annan måste göra det och så bara kommer det ett brev. Jag kan inte fatta, trodde aldrig att jag skulle få det! Förra året fick Juntti det och jag minns en diskussion med Lillen om det. "Visst skulle det ju vara helt sjukt tufft att få det, men inte kommer man ändå att få det så onödigt att hoppas..." Och nu står det svart på.... gulbrunt (det var inget vitt papper) att jag den 23 april blir riddare och får spännet. På Sveaborg. Läste igenom brevet säkert 10 gånger och missade alltid något eftersom jag var så i chock.


Snabbt måste jag så klart gå in och söka var man kan köpa en rigg, det vore ju ett bra tillfälle att skaffa en... Det är alltså en officiell scoutskjorta där man fäster alla märken och har på fina scouttillställningar. Alltså väldigt sällan, men det har en tid redan legat i mitt bakhuvud att nog skulle jag kanske kunna ha en och nu har jag ju typ världens bästa orsak.


Molly var stolt över matte, hon kollade på pappret och hennes puls steg, det var ju nog inte alls det att hon blev lite rädd över ett papper fast i glaset, nejdå

Och det förklarar ju Kumppis besök i Lärkan på hösten då han skulle "intervjua en rektor till en kurs i skolan, och han ville träffa och få veta vem Mange var"... Känner mig dum att jag gick på det...
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar