söndag 9 mars 2014

Meloditankar

Igår kväll var det ju Melodifestival final. Kollade jag? NÄSTA FRÅGA! Självklart! Och jag var så otroligt glad över att Sanna Nilsen vann. Jag hejade på henne och gillade verkligen, där har ni talang. Hoppas det går hela vägen i Danmark också, och inte blir ett "för tråkigt" nummer. Men hon borde klara det, hon har en fin röst. Men jag har några synpunkter på en del saker.


  • Varför ser alla se unga snygga killarna likadana ut? Och varför dansar de på exakt samma sätt? Vad är grejen med att varannat danssteg i deras nummer går ut på att grabba sig själv mellan benen? Tycker någon det är snyggt? Är det en jätte svår dansmove? Eller vad är pointen? 
  • Och numer två. Varför satte de Robin Stjernberg att sjunga "Thank you for the music"? Jag älskade ABBA pausnumret men det föll i sista sången. Sorry det var inte bra, jag vet att han vann förra åter men det skiter jag i, och det inte låter bra så nej! Det är fel, ABBA är så jävla bra, då deras sånger sjungs ska de sjungas bra!

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar