söndag 9 mars 2014

"Det där är inte magmuskler!!!!!!"

Igår befann jag mig i Kyrkslätt och fungerade som kontrollant på Urax, tävlingen för äventyrs- och spejarscouter. Det var en riktigt lyckad tävling, det slutade regna och solen sken på oss. Först hjälpte jag till på kontroll två där de skulle bygga antingen ett hus eller en skidhoppninsbacke, beroende på vilken ålder de var, av spagetti och skumgodis. Efter det var det mat och en del chillande på andra kontroller före vi begav oss till vår egen kontroll, den sista. Uppgiften var att göra så många uppgifter som möjligt på utsatt tid. Det är inte svårt om de tänker och samarbetar, men det gjorde de ju inte tillräckligt bra.  Och jag har skrikit ut uppgifterna 17 gånger, ja skrikit för att få mig hörd. Och det jag har skrikit mest är "Det där är inte magmuskler!!!" eftersom en av uppgifterna var att göra 20 magmuskler (det är alltså tillsammans, och de är fyra behöver alla bara göra 5, man ska vara smart), hälften började i alla fall göra armpressar då denna uppgift kom , och det godkändes ju inte. Men en bra dag, och jag har rösten kvar.





<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar